سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و آنگاه که از خبّاب یاد کرد فرمود : ] خدا بیامرزاد خبّاب پسر أرتّ را . به رغبت اسلام آورد و از روى فرمانبردارى هجرت کرد و به گذران روز قناعت ، و از خدا راضى بود و مجاهد زندگى نمود . [نهج البلاغه]
 
شنبه 89 تیر 12 , ساعت 5:0 عصر

با عرض سلام و احترام خدمت همه دوستان عزیزو گرامی بلخاب زیبا

امروز با سید حسن بلخابی که از زرمت امده بود  ملاقات داشتم ایشان گفتندکه بازهم دوباره سیل شدید در قریه(روستا) سیوگ  بلخاب بازهم سیل کرده و تعدادی زیادی از خانه ها را ویران کرده است

سیدحسن در تماس تلفنی با داکتر سید حیدرفیاض که داشتند ایشان اضافه کردند که چند خانه را سیل خراب کرده و خوشبختانه به کسی آسیب نرسیده است .

در این آواخر سیلاب های زیادی زندگی مردم با در تمام از نقاط این والسوالی (شهرستان) به خطر انداخته است لغزش کوه و غیره آفت های دیگر

این درحالی هست که کاندیدان برای تبلیغات خود پول زیادی را به مصرف میرسانند و به مردم آسیب دیده کسی و اروگانهای دولتی کمک نکرده است و همجنان کاندیدان سروصداهای زیادی را در میان مردم ایجاد کرده و عکس های آنها تمام بلخاب و سرپل را گرفته است

این مطالب را نیز در  مشاهد کنید


پنج شنبه 89 تیر 10 , ساعت 5:1 عصر

وبلاگ سادات افغانستان  و بلخاب زیبا درگذشت محترم سید حسین مغراری بلخابی را به  پسر بزرگ ایشان آقای حکیمی بلخابی و سیدمحمدحسین سیدمحمدامین و تمام اعضای فامیل ایشان تسلیت گفته و برای حاجی جنت فردوس را از بارگاه الهی تمنا دارد.

حاجی در روزجهارشنبه هفته اخر برج جوزا1389 براثر سکته در شفاخانی در کابل درگذشت .

باورم نمیشود چون ایشان وضع صحی خوبی داشتند .آقای حاجی شخص خیرخواه و آدم مردم داری بودندو سر سفره اش همیشه آدم های فقر بود و بدون مهمان ایشان نان را صرف نمی کردند و به مردم همیشه کمک میکردند با هزینه مالی خویش ایشان مسجدی در قریه (روستا) مغزار ساخته اند و در کارهای خیر همیشه با جوانان و بزرگان همکاری  میکردند.

در پایان چند عکس از مرحوم حاجی که در یک سفر با هم داشتیم از مزارشریف به بلخاب داشتیم گرفته ام که برای تماشا اینجا لینک کنید


سه شنبه 89 تیر 8 , ساعت 4:7 عصر

با تاسف بسیارزیاد دیروز شاهد رد صلاحیت دو تن از کاندیدوزیران ( داود علی نجفی ، سرور دانش ) بودیم که متاسفانه هیچ دلیل قانع کننده ئی برای عدم تائید ایشان از طرف پارلمان کشور نمی بینیم جزء اینکه شعیه هستن و شیعه مذهب و اقلیتی در افغانستان است .

وبلاک های زیادی نیز در این باره نوشته اند واین عمل را محکم نموده است و انتقادات شدید نیز از پارلمان و وکیلان مردم افغانستان  کرده اند.

امید است که به تمام وبلاگ های که رنگ سرخ شده اند سر بزنید و با ما همصدا شده و مرگ به وکیلان متعصب بگوئید.

مدیروبلاک گنـــــبدکبـــود   ما شیعیان این است که همیشه حق خویش را با خون و شمشیر بگیریم و تا حزب اللهی در افغانستان شکل نگیرد همچنان شاهد پایمال شدن حقوق ملت بیچاره و مظلوم شعیه در افغانستان  باشیم  .مدیراین وبلاگ نیز با مطالب زیادی این عمل را محکم کرده است

 مثال وبلاگ جاغوری نوین  نیز این عمل را محکم کرده است وبلاگ شیران طوفان نیز با داشته دو وبلاگ یکی دربلاگفا و دیگر در پارسی بلاک نیز انتقاد شدید از پارلمان کشور کرده است بیدار شوید و همه با هم یک صدا فریاد بزنید: پارلمان فاشیستی هرگز!.

وبلاگ تصاویرزیبائی از افغانستان که دارای سه عضو هست نیز این عمل تعصبگرای پارلمان کشور را محکم نموده و رحلت حضرت زینب را تسلیت گفته است .

وبلاگ ورس همچنان در این باره مطالب اافه کرده استقوم گرایی هم باعث رکود وعقب ماندگی درونی ان قوم وملیت می شود وهم باعث نا آرامی وتلخ کردن زندگی دیگران

آیا چیزی غیر از قوم گرایی می تواند باشد؟

وبلاگ مهاجرافغان و استعمارنودر بین هفت وزیری که معرفی شدند فقط دو وزیر هزاره رای نیاوردند.حتی دو ازبک آقایان حمیدی و انوری  رای آورند و با شهرانی که قبلاْ رای آورده بود سه وزیر ازبک در کابینه حضور دارند اما هزاره ها .... و نیزبا چند تصویر در باره رد شدن دو ویزر نیز مطالب فراوان منتشر کرده است.

وبلاگ دلنوشته های یک کارگرهمانگونه که بارها یاد آور شده ایم ، مسیر کنونی سیاست در افغانستان به شدت سمت وسوی قومی به خود گرفته وبنیاد های فاشیزم در روند آشتی با تروریزم کاملا آراسته شده است. رد کردن مکرر وزرای یک قوم از پارلمان، با سازمان دهی حلقه فاشیستی، دلیل واضح این مدعی است.

وبلاگ بچه هزاره نیز انتقاد کرده از آقای کرزی و پارلمان کشور

خوب این خبر تگان دهنده ای بود برای ملت مظلوم شیعه افغانستان . اما جائی تاسف این  است که تقریبآ همه وبلاک نویسان روز رحلت زینب کبرا  دختر گرامی حضرت علی و بی بی فاطمه را فراموشت کرده اند .و بلخاب زیبا از همه دوستان عزیز و گرامی خود میخواهد که این روز ها رانباید هرگز فراموشت کرد،زینب صبر است طاقت است استاد معرفت است زینب سخن گوی قصه های روز های دشت بلاست


دوشنبه 89 تیر 7 , ساعت 8:34 صبح

پانزدهم رجب سالروز وفات بانوی بزرگ و قهرمان تاریخ اسلام حضرت زینب سلام الله علیها مسادف است در باره آنحضرت نوشتن کار دشواری است چون در تاریخ اسلام  او قهرمانی های زیاد از خود نشان داده هست و اگر زینب(س) نبود کربلا در کربلا میماند. زینب کبرا بزرگ بانویی بود که اوصاف پدر، مادر و برادرانش در آینه وجودش تجلی داشت.
ظرفیت وجودی حضرت زینب(س) چنان بود که توانسته بود از بوستان معرفت بزرگ‌ترین قهرمانان اهل بیعت و طهارت نهایت بهره معنوی را نصیب خویش کند. زینب کبرا(س) در صحنه تدبیر و درایت و علم و فراست. چنان برجسته بود که به عقلیه بنی هاشم شهرت داشت و استواری اراده و تدبیرش در نزد بزرگان اهل بیت مورد ستایش بود.
دامنه و عمق دانش زینب کبرا(س) چنان وسعت داشت که ائمه معصوم نیز این ویژگی زینب قهرمان را می‌ستودند. امام سجاد(ع) زینب کبرا(س) را به عنوان دانشمندی فهیم معرفی کرده و خطاب به آن بانوی بزرگ می‌فرمود. سپاس خدای را که شما دانشمندی بدون معلم هستید.
چون حضرت زینب(س) از بوستان دانش پدر و مادر و برادرانش بهره‌ای وافر بود، دامنه علم و دانشش وسیع بود و با نقل حدیث آن بزرگواران، به نشر معارف اهل بیت همت گماشته بود. زینب کبرا(س)‌در تربیت دینی زنان عصر خویش تلاش گسترده‌ای داشت و بسیاری از بانوان آن عصر با بهره گیری از دانش و معرفت حضرت زینب(س) در مراتب معنوی گام‌های بلند بر می‌داشتند. علاوه بر ا ین، زینب کبرا(س) آموزگار جهاد برای زنان عصر خویش نیز محسوب می‌شود. آن حضرت با حضور در کربلا و نقشی که ایفا کرد، بزرگ‌ترین درس مبارزه و جهاد را به عموم، به ویژه به زنان عصر خویش ارائه داد.
حضرت زینب(س) در همه لحظه‌ها و عرصه‌های حماسه عاشورا یارو یاو برادر بزرگوارش امام حسین علیه السلام بو. گرچه در واقعه کربلا حضرت زینب(س) حضور فعال داشت و از عناصر مهم و محوری این حماسه بزرگ بود، اما بخش عمده رسالت این بانوی بزرگ زمانی آغاز شد که واقعه کربلا در ظاهر با شهادت امام حسین(ع) خاتمه یافت. این فصل از زندگانی زینب کبرا(س) که اوج رسالت آن بانوی بزرگ است، با ابلاغ پیام عاشورا آغاز شدو زینب کبرا قهرمانانه از حقوق اهل بیت دفاع کرد و اجازه نداد دشمنان اهل بیت واقعه کربلا وارونه جلوه داده و از آن بهره‌برداری سوء‌ کنند.
زینب کبرا بعد از حماسه عاشورا از هر فرصتی استفاده کرد تا فروغ این حماسه را بر دل هابتاباند و امویان را رسوا کند. سالروز وفات حضرت زینب(س) را که آموزگار صلابت و جهاد برای زنان مسلمان است، به عموم بانوان مسلمان تسلیت می‌گوییم.

 

 

افکار سادات افغانستان  نیز این روز را به همه زنان و مردان جهان اسلام تسلیت عرض میدارد
اگر زینب نبود کربلا در کربلا میماند و کسی از رشادت و شهامت برزگ مردان اسلام چیزی نمی دانست
آری زینب عمه سادات با قهرمانی و تلاش توانست این کار دشوار را انجام بدهد

یکشنبه 89 تیر 6 , ساعت 4:12 عصر
 امروز میخواهم مطلب راجع به سادات شهرگردیز که در وبلات پکتیا زندگی میکنند.

روز دو شبنه بود که رفته بودم زیارت سید حسن آقا که یکی از فرزندان امام رضا هست


و فرزندان سید حسن  از خیلی زمان ها قبل به این منطقه آمده و ساکن شده اند و در حدود 1200 خانواده در مرکز شهر گردیز زندگی میکنند و تعدادی زیادی هم به کشور های خارج و شهر های دیگر افغانستان مهاجر شده اند و  سالانه مراسم عاشورای حسینی نیز در تکیه خانه سید حسن آقا نیز برگزامیشود و سربازان ارتش کشور عزیزمان که در قول اردوی 203تندر هستند حلم مبارک شان را برای نگهداری به این حسینه می آورند .سادات به کارهای دوکان داری و کشاوری و تجارت مشغول هستند


 

 


<      1   2   3   4      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ