سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای گرامی ترینِ گرامیان و نهایتِ آرزوی خواستاران ! تو سرور منی که درِ دعا و توبه را برای من گشودی. پس درِ قبول و اجابت دعا را بر من مبند . [.فاطمه علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
دوشنبه 89 مرداد 4 , ساعت 4:14 عصر

 اللهم کن لولیک الحجـة بن الحسـن صلواتک علیه و علی آبائـه فی هذه السـاعه و فـی کل  ساعة ولیاً و حافظاً وقائداً وناصراً و دلیلاً و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا  و تمتعه  فبها طویلا 

ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه ، نیمه شعبان سال 255هجری بود پس از اینکه دو قرن و اندی از هجرت پیامبر ( ص ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادی ( ع ) و امام یازدهم حضرت عسکری ( ع ) رسید ، کم کم در بین فرمانروایان و دستگاه حکومت جبار ، نگرانی هایی پدید آمد . علت آن اخبار و احادیثی بود که در آنها نقل شده بود : از امام حسن عسکری ( ع ) فرزندی  تولد خواهد یافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشین ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود . در احادیثی که بخصوص از پیغمبر ( ص ) رسیده بود ، این مطلب زیاد گفته شده و به گوش زمامداران رسیده بود   در این زمان یعنی هنگام تولد حضرت مهدی ( ع ) ، معتصم عباسی  ، هشتمین خلیفه عباسی   ، که حکومتش از سال 218هجری آغاز شد ، سامرا ، شهر نوساخته را مرکز حکومت عباسی   قرار داد این اندیشه - که ظهور مصلحی پایه های حکومت ستمکاران را متزلزل می نماید و باید از تولد نوزادان جلوگیری کرد ، و حتی مادران بیگناه را کشت ، و یا قابله هایی را پنهانی به خانه ها فرستاد تا از زنان باردار خبر دهند - در تاریخ نظایری دارد . در زمان حضرت ابراهیم ( ع ) نمرود چنین کرد . در زمان حضرت موسی ( ع ) فرعون نیز به همین روش عمل نمود . ولی خدا نخواست . همواره ستمگران می خواهند مشعل حق را خاموش کنند ، غافل از آنکه ، خداوند نور خود را تمام و کامل می کند ، اگر چه کافران و ستمگران نخواهند در مورد نوزاد مبارک قدم حضرت امام حسن عسکری ( ع ) نیز داستان تاریخ به گونه ای   شگفت انگیز و معجزه آسا تکرار شد   امام دهم بیست سال - در شهر سامرا - تحت نظر و مراقبت بود ، و سپس امام یازدهم ( ع ) نیز در آنجا زیر نظر و نگهبانی حکومت به سر می برد به هنگامی که ولادت ، این اختر تابناک ، حضرت مهدی ( ع ) ، نزدیک گشت ، و خطر او در نظر جباران قوت گرفت ، در صدد بر آمدند تا از پدید آمدن این نوزاد جلوگیری کنند ، و اگر پدید آمد و بدین جهان پای  نهاد ، او را از میان بردارند   بدین علت بود که چگونگی احوال مهدی   ، دوران حمل و سپس تولد او ، همه و همه ، از مردم نهان داشته می شد ، جز چند تن معدود از نزدیکان ، یا شاگردان و اصحاب خاص امام حسن عسکری ( ع ) کسی او را نمی دید . آنان نیز مهدی  را گاه بگاه می دیدند ، نه همیشه و به صورت عادی.

شیعیان خاص ، مهدی ( ع ) را مشاهده کردند
در مدت 5 یا 4 سال آغاز عمر حضرت مهدی  که پدر بزرگوارش حیات داشت ، شیعیان خاص به حضور حضرت مهدی ( ع) می رسیدند   از جمله چهل تن به محضر امام یازدهم رسیدند و از امام خواستند تا حجت و امام بعد از خود را به آنها بنمایاند تا او را بشناسند ، و امام چنان کرد   آنان پسری را دیدند که بیرون آمد ، همچون پاره ماه ، شبیه به پدر خویش . امام عسکری فرمود : " پس از من ، این پسر امام شماست ، و خلیفه من است در میان شما ، امراو را اطاعت کنید ، از گرد رهبری او پراکنده نگردید ، که هلاک می شوید و دینتان تباه می گردد . این را هم بدانید که شما او را پس از امروز نخواهید دید ، تا اینکه زمانی دراز بگذرد . بنابراین از نایب او ، عثمان بن سعید ، اطاعت کنید " . و بدین گونه ، امام یازدهم ، ضمن تصریح به واقع شدن غیبت کبری ، امام مهدی را به جماعت شیعیان معرفی فرمود ، و استمرار سلسله ولایت را اعلام داشت .یکی  از متفکران و فیلسوفان قرن سوم هجری که به حضور امام رسیده است ، ابو سهل نوبختی می باشد باری ، حضرت مهدی ( ع ) پنهان می زیست تا پدر بزرگوارش حضرت امام حسن عسکری   در روز هشتم ماه ربیع الاول سال 260هجری دیده از جهان فرو بست . در این روز بنا به سنت اسلامی ، می بایست حضرت مهدی بر پیکر مقدس پدر بزرگوار خود نماز گزارد ، تا خلفای ستمگر عباسی جریان امامت را نتوانند تمام شده اعلام کنند ، و یا بد خواهان آن را از مسیر اصلی منحرف کنند ، و وراثت معنوی  و رسالت اسلامی و ولایت دینی را به دست دیگران سپارند . بدین سان ، مردم دیدند کودکی همچون خورشید تابان با شکوه هر چه تمامتر از سرای امام بیرون آمد ، و جعفر کذاب عموی خود را که آماده نماز گزاردن بر پیکر امام بود به کناری زد ، و بر بدن مطهر پدر نماز گزارد
ضرورت غیبت آخرین امام


یکشنبه 89 مرداد 3 , ساعت 3:9 عصر
ایام شعبانیه بر همه گان مبارک باد 
بزرگترین خوشبختی انسان مدد به زیر دستان و دستگیری از درمانده گان است.
قناعت سبب ، سعادت است.
چون بدی کردی عفو بخواهید و چون به تو بدی  کردند ببخش 
هیچ ثروتی گرسنگی را بر طرف نمی تواند جز قناعت 

پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 5:48 عصر

سلام پیشاپیش میلاد علی اکبر را به همه شیعیان جهان تبریک عرض میدارم و نمیه شعبان نزدیک هست


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 10:11 صبح

آغاز کنفراس کابل در وزارت خانه خارجه در این کنفرانس بیش از 70 کشور جهان شرکت کرده اند .

اقای کرزی نیزآغاز سخنرانی نموده و این کنفراس را خیلی مهم خواندو این نشست را خوب ارزیابی کرد

سفیر ایران نیز خوش بین است و افغانستان باید قدرت نظامی را از نیروهای خارجی گرفته و به  ارتش افغانستان واگزار کند

حضور بیش از 12 هزار نیروی امنیتی در جاده ها و اطراف شهر کابل، همراه با راه بندان و چندین مشکل دیگر برای باشنده گان این شهر، نشانه ی از آماده گی های امنیتی برای برگزاری این همایش بزرگ است.

شماری از باشنده گان این شهر 5 ملیونی که شاهد این آماده گی ها اند، دیدگاه متفاوتی در برابر این نشست مهم بین المللی دارند.

برخی در کابل می گویند که مهمترین تقاضای هر افغان از متعهدین و برگزار کننده گان این نشست بزرگ بین المللی، تأمین امنیت است که بدون آن هیچ تصمیمی عملی نخواهد شد.

اما مقام های دولت افغانستان، مصارف حد اقل 20 درصد از چهل ملیارد دالر کمک رسیده به این کشور را طی نُه سال گذشته از سوی جامعه جهانی تأیید می کنند و می گویند که این رقم را حاضر اند، حساب دهند.

عزیز شمس سخنگوی وزارت مالیه می گوید که برعلاوه پنج طرح عمده از سوی حلقات مشتمل بر پنج وزارت سکتوری که از سوی دولت افغانستان در این نشست ارائه خواهد شد، موضوع ادغام مجدد مخالفین مسلح به زندگی عادی و بخشی از قطعنامه ی جرگه ی مشورتی صلح کابل نیز شامل اجندای کنفرانس بین المللی کابل خواهد بود.

این در حالیست که همزمان با اعلام آماده گی های برگزاری این کنفرانس، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان نیز گفته است که این نشست، روی برنامه ادغام مجدد مخالفین مسلح و آوردن پول به افغانستان تمرکز دارد.

در عین حال وزارت های سکتوری افغانستان برنامه های ویژه ی خود را که هزینه ی نزدیک به 15 ملیارد دالر را دربر می گیرد، آماده نموده اند تا به منظور جلب کمک های جهانی در کنفرانس کابل ارائه کنند.

وزارت زراعت و مالداری کشور که رهبری چهار وزارت سکتوری دیگر را در ارائه ی استراتیژی جدید انکشاف افغانستان به عهده دارد، چهار برنامه بزرگ ملی را در بخش های انکشاف منابع آبی و طبیعی، انکشاف تولیدات زراعتی و توسعه بازار، برنامه راه سازی و تقویت نهاد های محلی را آماده ی پیشکش در این کنفرانس کرده است.

روز گذشته وزارت کار، امور اجتماعی و شهدا و معلولین طی نشست خبری در کابل، برنامه ی کشوری کار شایسته را به هدف ترویج کاریابی، تطبیق استاندارد های بین المللی و تقویت سازمان های کارگران و کار فرمایان در کشور اعلام نمود که قرار است در این کنفرانس بزرگ ارائه شود.

با این حال در خواست اصلی دولت افغانستان از شرکای بین المللی اش در کنفرانس کابل این است که تا دو سال آینده، حد اقل 50 درصد کمک ها برای تطبیق پروژه های دولت باید مستقیماً در اختیار افغان ها قرار گیرد.

از دید گاه تحلیلگران امور سیاسی و اقتصادی، کنفرانس بین المللی کابل که به دنبال چندین کنفرانس بین المللی دیگر در مورد افغانستان برگزار می شود، آخرین کنفرانس بین المللی و آغاز جدیدی برای دولت افغانستان خواهد بود. شماری از آگاهان می گویند؛ در صورتی که دولت افغانستان بتواند تغیری در جهت بهبود وضع امنیتی و بازسازی کشور ایجاد کند و در مبارزه با فساد اداری باجدیت عمل کند، اوضاع بهتر خواهد شد.

اما در صورت عدم تطبیق برنامه های که قرار است در این نشست ارائه شود، می تواند آخرین شانس و آینده ی فاجعه باری برای دولت و مردم افغانستان باشد.

همچنان داکتر عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف تغیر و امید و مخالف حکومت حامد کرزی شب گذشته در صحبت با یکی از رسانه های تصویری خصوصی کشور، خوشبینی چندانی در مورد برگزاری و نتایج این کنفرانس ابراز نکرد.

هرچند افغان ها امیدوار اند با ارائه ی طرح های حکومت داری بهتر، توسعه پایدار، امنیت و مصالحه ملی رضایت جامعه جهانی را جلب کند، اما تا به زودی دیده خواهد شد که متعهدین بین المللی تا چه حد به این طرح ها توجه خواهند کرد

منبع بلخاب زیبا

 


شنبه 89 تیر 26 , ساعت 2:56 عصر

وبلاک افکارسادات افغانستان و بلخاب زیبا

 

میلاد امام سجاد مبارک باد برهمه گان و عمل غیر انسانی و اسلامی را شدیدآ محکم میکند و از دولت ایران میخواهد که عاملان آن را هرچه زود تر دستگیر نموده و به قانون بسپارند.

در این عملیات انتحاری که در داخل خانه خدا شب میلاد عزیزان دل فاطمه به وقوع پیوست به تعدادی330 نفر از شیعیان زخمی و به شهادت رسیدن این هم چند عکس 

این هست کار دشمنان ما

اما متاسفانه تعدادی زیادی وبلاگ در پارسی بلاک اما تعدادی کمی در این مورد مطلب اضافه کرده اند

 


جمعه 89 تیر 25 , ساعت 10:18 صبح

ام البنین چه خوش است امشب

علی دانسته بودکه یاور حسین آمده امشب

  فرمانده سپاه عشق را از علی اموخته بود

عشقی که عاقبت آب را شرمنده کرد

فرماندهی لشکر امشب مهمان حسین است

حسین زچشمان یار دیده بود وفا را

اگر ترا مشکلی باشد آدم زاد

ابوالفضل را به جان فاطمه قسم ده

اگر خواهی شفابخش تو باشد نزدخداوند 

سلام به دوستان و عاشقان آقام قمر بنی هاشم :من اول یک  داستانی را باید برای تان  تعریف کنم، که من هیچی نداشتم و کشور مان هم که به شما بهتر معلومه که اوضاع خوبی نداشت چند سال پیش و دشمنان مذهب مان که دیگر نگو وضع زندگی مان را  خیلی خراب کرده بودن و دیگر از زندگی ناامید شده بودم. روز به کابل امدم و رفت زیارت ابوالفضالعباس و ایشان را واسطه قراردادم ،تا وضع زندگی ام بهتر شود خداوند به آبرو ایشان،راهی را برایم نشان داد و من در ارتش کشورم آمدم تا دیگر حقوق مردم شعیه در افغانستان پایه مال نشود

در عملیات های خطرناک همیشه به یاد خداوند بودم و اگر مشکلی پیش می آمدم آنحضرت با واسطه قرارمیدادم .و مشکلاتم حل میشد.

سرانجام من صاحب تمام چیز شدم به عشقم رسیدم ،صاحب فرزندی شدم که اسمش را ابوالفضل  نامیدم  صاحب خانه و زندگی شدم

درارتش کاری درستی برایم پیشنهاد شد که فقط میتوانم برای سربازان ارتش کار کنم نه برای دیگران این ها همه اش از آبروی آقامون قمر نبی هاشم است بله اگر شما را هم مشکلی باشد ، به دروازه حاجت مراجعه کنید و ایشان را واسطه قراردداده از صمیم قلب دعاکنید مطمن باشید که خداوند هر آرزوی شما را براوده میکند .


پنج شنبه 89 تیر 24 , ساعت 6:45 عصر

بلخاب زیبا  و افکار سادات افغانستان روز میلاد رهبرآزادی خواهان جهان را به همه آزادی خواهان تبریک عرض میدارد.

امام حسین فرزند دومین امام علی و حضرت زهرا علیهم السلام است . آن حضرت در شهر مدینه سوم شعبان  دیده به جهان گشود . نمو خویش را  درمدت کمتر از هفت سال در مصاحبت با رسول (ص) و سی سال در کنار امیرالمومنین (ع) و ده سال با امام حسن (ع) سپری نمود.  و در سال 49 یا 50 هجری پس از شهادت مظلومانه امام حسن (ع)  امامت شیعیان را بر عهده گرفت .

نام : حسین

لقب : سید الشهداء

کنیه : ابو عبدالله

نام پدر : علی (ع)

نام مادر : فاطمه (س)

تاریخ ولادت : 3 شعبان

محل ولادت : مدینه

مدت امامت : 11 سال

مدت عمر : 57  سال

تاریخ شهادت : 10 محرم

علت شهادت : عدم بیعت با یزید

نام قاتل : شمر بن ذی الجوشن

محل دفن : کربلا معلی

امام حسین (ع)  در شکم مادر، کراماتی صادر شده که از آن جمله است:
1- فاطمه (س) از شکم خود صدای ذکر و تسبیح و تقدیس خدا را می‌شنید.
2- نور حسین (ع)  بر صورت و پیشانی فاطمه زهرا ( س)  ظاهر شده بود، به گونه ای که پیامبر اکرم (ص) به او فرمود: «ای فاطمه، من در صورت تو نوری مشاهده می‌کنم. به زودی حجت و امامی برای مردم به‌دنیا می‌آوری» 

 در روایت دیگری، فاطمه سلام الله علیها فرمود:

 « وقتی فرزندم حسین در شکمم بود، در تاریکی شب، نیازی به چراغ نداشتم.»

یکی از ویژگی‌های امام حسین ( ع )  این است که جبرئیل مژده‌ی ولادت و خبر شهادت آن حضرت را پیش از تولدش برای پیامبر گرامی آورده است.
امام صادق (ع)  فرمود:

« جبرئیل بر محمد (ص)  نازل شد و گفت: ای محمد! خدا تو را به مولودی که از فاطمه متولد می‌شود مژده می‌دهد و بدان که امت تو، بعد از تو او را می‌کشند»
پیامبر اکرم (ص) فرمود:

« ای جبرئیل! سلام مرا به پروردگارم برسان. مرا به مولودی که از فاطمه متولد شود و امتم او را بکشند نیازی نیست.»

جبرئیل به آسمان عروج کرد و آنگاه فرود آمد و دوباره همان سخن را گفت. پیغمبر نیز همان پاسخ را تکرار کرد. جبرئیل به آسمان بالا رفت و آنگاه فرود آمد وگفت:

« ای محمد! پروردگارت به تو سلام می‌رساند و به تو بشارت می‌دهد که امامت و ولایت و وصایت را در نسل آن مولود قرار می‌دهد.»
آن‌گاه پیامبر فرمود: «راضی شدم.»  

ابن عباس از پیامبر اکرم (ص) نقل می فرمایند که :
وقتی امام حسین (ع) به ‌دنیا آمد، خداوند به جبرئیل وحی کرد که با هزار گروه از فرشتگان، بر من نازل شوند و  ولادت حسین (ع) را به من تهنیت بگویند. هر گروه شامل یک میلیون فرشته بود سوار بر اسب‌های ابلق( سیاه و سفید)، با زین‌ها و دهنه‌های مزین به در و یاقوت، و همراه‌شان فرشتگانی بودند که چوب‌هایی از نور به‌دست داشتند .

 جشن میلاد امام حسین (ع) در ملکوت

ابن عباس از پیامبر گرامی نقل می کند:
وقتی امام حسین (ع)  به‌دنیا آمد، خداوند در عالم ملکوت به فرشته خازن و عهده دار آتش جهنم،  وحی کرد که به خاطر مولودی که به پیامبرش عطا کرده است، آتش جهنم را بر اهلش خاموش کند و به رضوان، نگهبان بهشت وحی کرد که بهشت را بیاراید و آن را خوشبو گرداند و به حورالعین وحی فرمود که خود را بیارایند و به دیدار یکدیگر بروند و به ملائکه وحی فرمود که در صفوفی بایستند و به تسبیح و تحمید و تمجید و تکبیر بپردازند. 


چهارشنبه 89 تیر 23 , ساعت 9:6 صبح

در پی به قتل رسیدن سه سرباز  بریتانیایی به وسیله یک سرباز ارتش افغانستان در ولایت هلمند، حامد کرزی از بریتانیا عذرخواهی کرد.این عذرخواهی پس از آن رخ داد که یک سرباز ارتش افغانستان، به سوی یک گروه از نظامیان بریتانیایی در نهر سراج در هلمند تیراندازی کرد. و خودش موفق به فرارشد.سه نظامی در این حادثه کشته شدند و یک نفر دیگر نیز مجروح شده است. دو تن از کشته شدگان از اتباع بریتانیا و نفر سوم نپالی است.وزارت دفاع افغانستان و پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو از آغاز تحقیقات مشترک در این مورد خبر داده اند.آقای کرزی و دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در یک تماس تلفنی بر اهمیت آغاز سریع تحقیقات درباره این حادثه تاکید کردند.آقای کامرون این حادثه را "منزجرکننده" دانسته است.جنرال دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای ناتو و ائتلاف در افغانستان، از مرگ این سربازان ابراز تاسف کرده اما افزوده است که بروز این حوادث نباید به "اعتماد" میان سربازان افغان و ناتو آسیب برساند.<\/h1>

 کشته شدن  سربازان نیروهای ناتو در افغانستان  در حالی هست که چند روز قبل شش سرباز ارتش افغان در (ولایت )استان غزنی وهشت پولیس در بالا مرغاب که این حادثه به گفته نیروهای خارجی  اشتباه بوده است اما این خبر باعث میشود که سربازان افغان از نیروهای خارجی کینه به دل گرفته و سربازان ناتو را هدف حمله قرارداده و ارتش را ترک کنند.


یکشنبه 89 تیر 20 , ساعت 10:9 صبح

«افراد مسلح نامعلوم (یازده) تن را در پکتیا به (شهادت)رساندند» 

در اثر حمله مسلحانه افراد نا معلوم بر یک موتر در ولایت پکتیا 1? تن ازمردم اهالی پره چنار پاکستان که مشهور به شیعیان توری نامیده میشوند(شیهد)شده اند.روح الله سمون سخنگوی والی پکتیا می گوید، که این حادثه صبح روزشنبه زمانی صورت گرفت که یک بس که از کرم ایجنسی از راه چمکنی به سوی گردیز در حرکت بود، هدف فیر افراد نا معلوم قرار گرفت.که مسوولیت حادثه را تا هنوز کسی یا گروهی به دوش نه گرفته و تحقیقات در زمینه آغاز شده است.

باتاسف که این افراد از مردم اهل تشیع (پره چنار) بوده که هرگاه آنها بطرف پیشاور یاجاهای دیگر پاکستان صفرمیکنند از ولایت مرزی پکتیا به طرف کابل می آید وازآنجا عازم ولایت ننگرهار گردیده وازمرز(تورخم) وارد پاکستان میشوند بخاطریکه در کشور پاکستان خصوصاً درسوبه سرحد جنگ دربین شیعیان وسنیها به اوج خود رسیده که گشت وگزارمردم (پره چنار) دربین پاکستان بجز ازافغانستان دیگر راه ندارد این بار اول نیست که این مردم درولایت پکتیا به کمین یک تعداد مردم متعصب قرارمیگیرد چندین بار در این راه تلفات را متقبل گردیده است.

(مدیریت وبلاک افکارسادات افغانستان)این حادثه دلخراش را شدیداَ محکوم میکند و برای زخمی ها شفای عاجل و برای خانواده های شهیدا صبر جمیل از بارگاه خداوند بزرگ و مهربان تمنا دارد.مرگ بر دشمنان شیعیان


پنج شنبه 89 تیر 17 , ساعت 8:11 صبح

شهادت باب حاجت هفتم پیشوای شیعه حضرت امام موسی کاظم علیه  السلام را به محضر فرندش امام بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و عموم شیعیان تسلیت و تعزیت عرض نموده و همگان را به رهروی از سیرت آن انسان کامل که یکی از هزارش این بود که خدای سبحان فرمود:«والکاظمین العیظ و العافین عن الناس» خشم خود فرو بردن یکی از مصادیق رهروی و شیعگی ائمه اثنی عشر است.

نام:موسى‏ بن جعفر.

کنیه: ابو ابراهیم، ابوالحسن، ابوالحسن اوّل، ابوالحسن ماضى، ابوعلى و ابواسماعیل.

القاب: کاظم، صابر، صالح، امین و عبدالصالح. نکته: آن حضرت در میان شیعیان به «باب الحوائج» معروف است. منصب: معصوم نهم و امام هفتم شیعیان. تاریخ ولادت:هفتم ماه صفر سال 128 هجرى. برخى نیز سال 129 را ذکر کردند.

محل تولد: ابواء (منطقه‏اى در میان مکه و مدینه) در سرزمین حجاز (عربستان سعودى کنونى).

نسب پدرى: امام جعفر بن محمد بن على بن حسین بن على بن ابى‏طالب علیهم السلام.

نام مادر:حمیده مصفّاة. نام‏هاى دیگرى نیز مانند حمیده بربریه و حمیده اندلسیه نیز براى او نقل شده است. این بانو از زنان بزرگ زمان خویش بود و چندان فقیه و عالم به احکام و مسائل بود که امام صادق علیه السلام زنان را در یادگیرى مسائل و احکام دینى به ایشان ارجاع مى‏داد. و درباره‏اش فرمود: «حمیده، تصفیه شده است از هر دنس و چرکى؛ مانند شمش طلا. پیوسته فرشتگان او را حفاظت و پاسبانى نموده تا رسیده است به من، به خاطر آن کرامتى که از خداى متعال براى من و حجت پس از من است.

مدت امامت:از زمان شهادت پدرش، امام جعفر صادق علیه السلام، در شوال 148 هجرى تا رجب سال 183 هجرى، به مدت 35 سال. آن حضرت در سن بیست سالگى به امامت رسید.

تاریخ و سبب شهادت: 25 رجب سال 183 هجرى، در سن 55 سالگى، به‏ وسیله زهرى که در زندان سندى بن شاهک به دستور هارون ‏الرشید به آن حضرت خورانیده شد. محل دفن: مکانی به نام مقابر  قریش در بغداد (در سرزمین عراق) که هم اکنون به «کاظمین» معروف است. همسران: 1. فاطمه بنت على. 2. نجمه. فرزندان: درباره تعداد فرزندان آن حضرت چند قول وجود دارد. بنابر نقل یکى از آنها، آن حضرت 37 فرزند داشت که 18 تن از آنان پسر و 19 تن دختر بودند.یکى از دختران آن حضرت به نام فاطمه، معروف به حضرت معصومه علیهاالسلام که براى دیدار برادرش امام رضا علیه السلام عازم ایران شده بود، در شهر قم بیمار شد و پس از چند روز بیمارى، وفات یافت و در این شهر مدفون گردید. هم اکنون مقبره ایشان زیارتگاه شیعیان سراسر جهان و دانشگاه عالمان و مجتهدان شیعى است.امام موسى کاظم علیه السلام در عصر خلافت منصور عباسى به مقام امامت نایل آمد. از آن زمان تا سال 183 هجرى، سال وفات آن حضرت، چندین بار توسط خلفاى عباسى دستگیر و زندانى گردید. تنها در دوران خلافت هارون الرشید به مدت چهار سال زندانى و در همان زندان به شهادت رسید.

وبلاک بلخاب زیبا و افکارسادات افغانستان :

مرگ ده ها زائر شیعه در انفجارهای انتحاری در عراق

مسجد امام موسی کاظم در شمال بغداد

مراسم سالگرد شهادت  امام موسی کاظم روز پنجشنبه به اوج می رسد

به گفته پلیس عراق در یک رشته بمبگذاری های انتحاری در اطراف زیارتگاهی در شمال بغداد دست کم 35 نفر از زائرین شهید و 100 نفر زخمی شده اند

سی نفر در اثر انفجاری در میان جمعیتی که در محله عمدتا سنی نشین اعظمیه به سوی آرامگاه امام موسی کاظم می رفتندشهید شدند

پنج زائر نیز در دو بمبگذاری دیگر در شرق پایتخت عراق شهید شده اند. این انفجارات را شدیدآ محکم میکند و برای زخمی ها شفای عجل و برای خانواده های شهیدا صبر جمیل از خداوند بزرگ و مهربان تمنا دارد.مرگ بر دشمنان تشیع

 


<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ